Niniejszy regulamin sklepu piekarniaplon.pl ma zastosowanie do stosunków pomiędzy Paweł Dudała, NIP: 8943010967, [dalej: sklep], a Klientami.
§1 Definicje sklepu
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego PiekarniaPlon.
- Sklep internetowy (sklep) – serwis internetowy dostępny pod piekarniaplon.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu kodeksu cywilnego zawarta pomiędzy Paweł Dudała Klientem za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
§2 POSTANOWIENIA OGÓLNE:
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: www.piekarniaplon.pl i jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep internetowy, działający pod adresem: www.piekarniaplon.pl, prowadzony jest przez firmę Paweł Dudała, ul. Przyjaźni 64/LU 7, 53-030, Wrocław, NIP: 8943010967, REGON: 366042905.
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Towary mogą się nieznacznie różnić od tych widocznych na zdjęciach w sklepie, zwłaszcza w przypadku ręcznie robionych wypieków. W Sklepie prezentowane są poglądowe zdjęcia poglądowe pieczywa.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem zakładki “Regulamin” zamieszczonej na stronie głównej serwisu piekarniaplon.pl/regulamin oraz zapisać jego treść i sporządzić wydruk.
§3 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO:
- Warunkiem korzystania ze Sklepu jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
Klient zobowiązany jest do:
- Niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
- Korzystania ze sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń.
- Korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Warunkiem dokonania zakupu w Sklepie jest podanie danych wymaganych do zakupu danego Towaru. Dane te różnią się w zależności od rodzaju zamówienia, sposobu płatności.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sklep. Klient dobrowolnie podaje swoje dane osobowe. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sklep ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania. Dane przetwarzane są jedynie w celu realizacji zamówienia.
§4 PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY:
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową piekarniaplon.pl, dokonać wyboru towarów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia umowy sprzedaży z firmą Paweł Dudała, ul. Przyjaźni 64/LU 7, 53-030, Wrocław, NIP: 8943010967, REGON: 366042905., zgodnie z treścią Regulaminu.
- W celu realizacji Zamówienia konieczne jest podanie danych osobowych oznaczonych, jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę”, co jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu sklepu.
§5 DOSTAWA:
- Możliwy jest jedynie odbiór osobisty opłaconego wcześniej zamówienia w siedzibie firmy PLON Paweł Dudała, ul. Przyjaźni 64/LU 7, 53-030 Wrocław w godzinach otwarcia piekarni poniedziałek – piątek od 8:00 do 19:00, soboty 8:00 – 18:00, niedziela 9:00 – 16:00 Wymagane jest podanie numeru zamówienia lub o innych porach podanych w potwierdzeniu złożenia zamówienia. Paczkę można odebrać po wcześniejszym powiadomieniu mailowym o jej gotowości.
§6 CENY I METODY PŁATNOŚCI:
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki.
- Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty ceny:
- płatnością elektroniczną za pośrednictwem Przelewy24. Rozliczenia w Sklepie Internetowym dokonywane są wyłącznie kartą płatniczą i e-przelewem, a obsługiwane są przez internetowy serwis usługowy Przelewy24, pośredniczący w przekazywaniu płatności pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Regulamin świadczenia usług przez ww. podmiot pośredniczący w przekazywaniu płatności, dostępny jest pod adresem www.przelewy24.pl/regulamin.
- płatnością elektroniczną za pośrednictwem przelewu bankowego.
§7 SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI:
- Płatności za zamówione Produkty Klient może dokonać wyłącznie z góry, za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych tj. kartą płatniczą i e-przelewem, obsługiwanych przez internetowy serwis usługowy Przelewy24.
- Klient zobowiązany jest dokonać pełnej zapłaty za zamówione Produkty w dniu składania Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Zapłata uważana będzie za dokonaną w dniu potwierdzenia poprawności jej dokonania przez internetowy serwis usługowy Przelewy24.
- W przypadku niedokonania przez Klienta zapłaty za zamówione Produkty w pełnej wysokości Zamówienie złożone przez Klienta zostaje anulowane, a umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą i Klientem ulega rozwiązaniu. W przypadku określonym w zdaniu poprzednim Klientowi nie przysługuje żadne roszczenie odszkodowawcze w stosunku do Sprzedawcy.
§8 PRAWO OD ODSTĄPIENIA OD UMOWY:
- PLON Paweł Dudała, jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] – 556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres kontakt@piekarniaplon.pl jednocześnie wypełniając formularz reklamacyjny. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- W sytuacji, gdy reklamacja dotyczy uszkodzeń mechanicznych Towaru, Klient jest zobowiązany do przedstawienia materiału dowodowego (w formie zdjęcia) na adres kontakt@piekarniaplon.pl do 24h od odebrania wypieków.
§9 REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
- Klientowi, który jest Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas Paweł Dudała, ul. Przyjaźni 64/LU 7, 53-030, kontakt@piekarniaplon.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§10 ROZSTRZYGANIE SPORÓW I POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Sklep internetowy podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania serwisu i stron internetowych sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości techniczne zgłoszone przez Klientów.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem serwisu i stron internetowych sklepu, Klient może zgłaszać pisemnie na adres korespondencyjny: Paweł Dudała, ul. Przyjaźni 64/LU 7, 53-030 lub mailowo pod adres kontakt@piekarniaplon.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W reklamacji Klient powinien opisać rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
§11 ROZSTRZYGANIE SPORÓW I POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Klient, który jest Konsumentem, może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.